Forrás: figyelo.hu

Gulyás Szabolcs és György vállalkozása, a prodHost olyan komplex vállalatirányítási rendszert tesz elérhetővé a versenyszféra legkisebb szereplőinek is, amely eddig jobbára a multik kiváltsága volt. A hazai termékbevezetés után az év második felében kilépnének az exportpiacra.

– idézte fel a Figyelőnek Gulyás Szabolcs, aki menedzsmentoldalon viszi az ügyvezetést, a marketinget és a salest, míg ikertestvére György a technológiai háttérért és a munkaszervezésért felel. Példaként felhozták, hogy

egy 200-250 millió forintos éves forgalmat bonyolító kisvállalkozás nem fog több tízmilliót vállalatirányítási rendszerre költeni. Ha viszont havidíjas rendszerben, kevesebb, mint százezer forintért elérhet egy felhőalapú szolgáltatást, amihez nem kell se szerver, se tanácsadó, és ő maga könnyedén tudja kezelni, akkor talán már meggyőzhető.

A Gulyás ikrek úgy látják, ágazattól függetlenül közös a termelővállalatok többségében, hogy alapanyagot szereznek be, azt hozzáadott értékkel átalakítják, becsomagolják, majd elszállítják. A vállalatirányítás szempontjából majdnem mindegy, hogy alumíniumalkatrész vagy puffasztott rizs a termék, a rendszer úgyis a legapróbb részletekig személyre szabható a törzsadatok, kereskedelem, készletgazdálkodás, gyártástechnológia, gyártás és pénzügy modulok segítségével. György példája szerint a prodHost működése azon az analógián alapul, ahogyan egy üzemvezető is gondolkodik.

„Fontos tudni, melyik dolgozó éppen mivel foglalkozik, mit kell beszerezni, milyen sorrendben szolgáljuk ki a vevői megrendeléseket.”

Miután kiforrott a saját termékfejlesztés gondolata, céget alapítottak, 2019 augusztusában pedig a Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-n keresztül 200 millió forintos tőkebefektetést kaptak. A közelgő februári termékbevezetést már hat pilot ügyféllel és további öt olyan partnerrel várják, amellyel előrehaladott tárgyalásokat folytatnak. „Számtalan mesterséges intelligencia-alapú megoldást építettünk be a rendszerbe, és igyekeztünk a lehető legtöbb tudásanyagot elérhetővé tenni” – magyarázta Gulyás György. Az a cél, hogy az idén bőven 100 millió forint feletti belföldi értékesítést érjenek el, ezt a nagyságrendet pedig a várhatóan a harmadik negyedévben induló export árbevétele is érje el. „A 2021-re kitűzött 200-250 milliós forgalom az első lépcsőfok, a következő két évben a magasabb bázison is dupláznánk, azaz a jövő évi 500 millió forintos tervet 2023-ban az egymilliárdos mérföldkő elérése követheti” – mondta Szabolcs, hozzátéve, hogy a következő, nagy ugrás, a kétmilliárd forintos szint akár már 2025-ben elérkezhet számításaik szerint.

„Az organikus növekedés velejárója, hogy hamar túlsúlyba kerüljenek a külpiacokon realizált bevételek, első körben Lengyelországra, Csehországra, illetve Németországra koncentrálunk majd”

– bocsátották előre. Ha ezekben az országokban már megvetették a lábukat, később újabb tőkebevonással akár Észak-Amerika vagy az arab térség is szóba jöhet. Az állományt is bővíteni kell, főként a support és tanácsadói oldalon. Egyelőre 14-en vannak, de az év végére felmennének 20 főre, a nemzetközi terjeszkedés viszont további 5-10 főt kíván pluszban évente. A prodHost máris létrehozna egy spin-off céget, amellyel ipar 4.0-s megoldásokat alkalmazva, az adatvezérelt termelésírányítást emelnék újabb szintre. Ehhez a projekthez 350 millió forint tőkét vonnának be, ha március-április környékén megszületik ez ügyben a kedvező döntés, akár már a nyáron megnyomhatják a startgombot.